Nazaj na blog

PISARNE18.03.20191 min branja — Kategorija: Akustične zahteve prostorov

PISARNE

Pisarne so najpogostejša oblika delovnega okolja. Velikost pisarne, predvideno število delovnih mest in narava dela so lahko zelo različni zaradi česar so različne tudi potrebe po akustični ureditvi pisarn.

Tako pisarni z enim samim zaposlenim ni potrebno namenjati veliko pozornosti, saj je treba poskrbeti le, da ga ne moti hrup iz okolice ter da sam po drugi strani ne otežuje delovnih procesov drugih. Res je, da smo ljudje različno občutljivi na hrup, a vseeno velja splošno pravilo, da so lahko zaradi hrupa delovni pogoji slabi. Hrup namreč zmanjšuje sposobnost koncentracije in torej znižuje produktivnost. V luči tega je akustična ureditev prostora za delodajalca naložba, ki se vsekakor obrestuje.

Z zvočno izolirnostjo in hrupom pa je povezan še en akustični aspekt, ki je pogosto spregledan – akustična intimnost. Ta obravnava nivo zasebnosti, ki jo akustične lastnosti prostora omogočajo. Akustična intimnost je še posebej pomembna pri delu s strankami, ki cenijo, da je vsebina njihovih pogovorov poznana zgolj osebam, katerim je namenjena. Tako postane stranka, ki sliši besede stranke pred seboj (npr. na banki), nezaupljiva in zadržana, saj to niso ustrezne okoliščine za sklepanje poslov.

Nadaljnji akustični izzivi pa se pojavijo v velikih skupnih pisarnah »odprtega tipa«. Takšna zasnova pisarn je namreč pogosto nevzdržno delovno okolje, še posebej, kjer se opravlja veliko telefonskih pogovorov, kot npr. v komercialnih oddelkih ali klicnih centrih. Hrupnost takšnih pisarn obvladujemo tako, da uvedemo zvočno absorpcijske materiale in omejimo širjenje zvoka med zaposlenimi v obliki ustreznih pregrad in s preureditvijo delovnih mest. Motenje med zaposlenimi lahko omilimo še z alternativnimi ukrepi, ki zaobjemajo pametno pozicioniranje hrupnih virov v prostoru in namensko uvedbo zvočnega maskiranja.

Za konec še naš nasvet, ki izhaja iz prakse in obiskov mnogih hrupnih delovnih okolij: že pri izbiri arhitekturne zasnove pisarniškega okolja naj se dobro premisli naravo delovnega procesa. Potrebno se je vprašati, ali je pomembnejše nemoteno delo zaposlenih in akustična intima ali njihovo stalno medsebojno sodelovanje. Le redki delovni procesi namreč zahtevajo neprestano sodelovanje in interakcijo zaposlenih.