Nazaj na blog

RESTAVRACIJE IN JEDILNICE17.03.20172 min branja — Kategorija: Akustične zahteve prostorov

RESTAVRACIJE IN JEDILNICE

Raziskava iz leta 2014 je razkrila, da je hrup drugi najpogostejši razlog za pritoževanje gostov v restavracijah. Obiskovalci se pogosteje pritožujejo le nad kakovostjo strežbe. Takšne ugotovitve niso nikakršno presenečenje, saj visoke ravni hrupa onemogočajo komunikacijo za mizo, hkrati pa tudi kvarijo vzdušje, ki je v restavraciji še kako pomembno. Da v jedilnicah preglasimo hrup ozadja, ki ga povečini povzroča govorjenje, glasna glasba, premikanje stolov ali žvenket pribora, moramo povzdigniti glas. Če želijo biti slišani, morajo enako storiti tudi gostje ob sosednjih mizah in natakarji. V tem primeru lahko govorimo o učinku snežne kepe, ki ima v akustiki ime Lombardov efekt.

Nekatere raziskave so tako celo pokazale, da je v številnih jedilnicah povprečna raven hrupa okrog 80 dB(A), kar je blizu mejne ravni, ki pri daljši izpostavljenosti lahko privede do poškodb sluha. O tem je več zapisano tukaj.

Včasih se lastnikom zdi, da je hrupno okolje eden od pokazateljev priljubljenosti njihove restavracije, zato se pogosto prepozno zavejo, da je hrup gostom moteč, kar lahko pripelje tudi do drastičnega osipa strank. Boljšo akustiko v obedovalnicah je mogoče doseči že z manjšimi ukrepi, kot denimo s separeji z visokimi pregradami, v katerih bo zaradi ločenosti od ostalih gostov klepet prijetnejši.

Posebej glasno je v restavracijah s tako imenovanimi odprtimi kuhinjami, kjer gostje lahko spremljajo pripravo hrane. Ta trend se vse bolj vzpenja, vendar iz kuhinje prihajajo tudi številni nadležni zvoki, od ropotanja z lonci, sekljanja ali zaganjanja raznih naprav do glasnega komuniciranja med kuharji in natakarji. V vsakem primeru pa se iz kuhinje širi določena mera zvokov, kar je mogoče ublažiti s tišjimi kuhinjskimi pripomočki, s čimer se ustvari tudi prijetnejše okolje za zaposlene. Če obstaja možnost, pa je seveda še bolje med kuhinjo in jedilnico oblikovati nekakšen medprostor, ki služi kot zvokolov.

Restavracije in jedilnice so pogosto hrupne tudi, ker se v njih nahajajo trdne zvočno odbojne površine. Eden od razlogov, ki daje prednost gladkim in ravnim površinam, je enostavnejše čiščenje. Drugi razlog pa je tudi moderna »prečiščena« estetika z odsotnostjo mehke dekoracije, ki pomaga absorbirati zvok. Dober blažilec odmevov so preproge, tekstilije in filc, vselej varna rešitev pa je vnos namenskih vpojnih materialov, kot so absorpcijske plošče in pene, ki se običajno lahko neopazno zlijejo s preostalo dekoracijo.

Pa vendar je lahko gostom včasih neprijetno tudi pretiho okolje, saj imajo tedaj občutek, da jih vsi v prostoru slišijo. V takšnem primeru namreč primanjkuje akustične intime, za kar je priporočljivo zavrteti malo nežne glasbe.

Pa dober in miren tek vsem!